ماینینگ ارزهای دیجیتال

ماینینگ ارزهای دیجیتال

ماینینگ ارزهای دیجیتال

ماینینگ ارزهای دیجیتال

آموزش کسب درآمد با استخراج ارز دیجیتال (با کامپیوتر و لپ‌تاپ شخصی)

آموزش کسب درآمد با استخراج ارز دیجیتال (با کامپیوتر و لپ‌تاپ شخصی)

 

ارزهای رمزنگاری‌شده (cryptocurrency) راه‌های کسب درآمد جدیدی پیش روی افراد قرار داده است. راه‌هایی مانند خرید و فروش بیت‌کوین، استخراج ارزها، راه‌اندازی استارت آپ‌ها و… که روز به روز در حال رشد هستند.

کاربران عادی اما معمولا سهم بسیار کمی از این بازار دارند. برخی‌ها فقط به کسب بیت‌کوین رایگان و سایر ارزها از سایت‌ها می‌پردازند که البته مقادیر ناچیزی است.

سعی ما در اینجا این است کاربران عادی را با ارزهای دیجیتال و روش‌های بدست آوردن آن بیشتر آشنا کنیم.

 



در ادامه این راهنمای جامع قصد داریم روش استخراج ارزها با استفاده از کامپیوتر یا لپ‌تاپ شخصی خودتان را آموزش دهیم. از اولین قدم تا فروش ارز استخراج شده و تبدیل آن به ریال همراه شما خواهیم بود، بنابراین تا انتهای مطلب همراه باشید.

توجه کنید که استخراج ارز دیجیتال با کامپیوتر و لپ تاپ شخصی، درآمدزایی چندانی ندارد و صرفا به عنوان یک تجربه و آشنایی اولیه با ارزهای دیجیتال مطرح می‌شود.

استخراج ارز چیست؟

اگر بخواهیم بصورت ساده بگوییم و از اصطلاحات پیچیده و عجیب و غریب پرهیز کنیم: ارزهای دیجیتال که با نام ارزهای رمزنگاری‌شده (cryptocurrency) یا کریپتوکارنسی نیز شناخته می‌شود، ارزهایی هستند که توسط سرورها و کامپیوترهای قدرتمند ایجاد می‌شوند.

این کامپیوترها و سرورها که تنظیمات خاصی لازم دارند، براساس قدرت پردازش، سخت‌افزار و نرم‌افزاری که دارند می‌توانند این ارزها را استخراج کنند.

قدرت استخراج ارز با واحدی با نام هش ریت (Hash Rate) یا نرخ هش محاسبه می‌شود.

قبلا در مطلبی تحت عنوان “آیا استخراج بیت کوین سودآور است” در مورد اصطلاحاتی که در استخراج ارزها ذکر می‌شود توضیحاتی دادم و نیاز به تکرار نیست.

در این مطلب بیشتر قصد دارم برای آن دسته از افراد که نمی‌خواهند وارد مباحث فنی و تخصصی شوند و فقط می‌خواهند از استخراج ارز درآمد کسب کنند مراحل کار را توضیح دهم.


ملزومات استخراج ارز (در این روش)

  • یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ با قدرت پردازش بالا (سیستم‌های قدرتمند مخصوص بازی یا کارهای گرافیکی)
    به این سوال که چه کامپیوتر یا لپ‌تاپی مناسب است واقعا پاسخی نمی‌توان داد چون هر کامپیوتر قدرت پردازش متفاوتی دارد. برای اینکه صرف زمان، هزینه برق و به طور کلی استخراج ارزها ارزش دارد باید تست کنید
  • توانایی روشن نگه‌داشتن سیستم به مدت طولانی
    هرچقدر بیشتر بتوانید سیستم را روشن نگه دارید و نرم‌افزار استخراج را اجرا کنید درآمدتان بیشتر خواهد بود.
  • اتصال اینترنت (بدون قطعی و با پایداری بالا)
    یک اتصال اینترنت معمولی که امروزه همه با آن دسترسی دارند کفایت خواهد کرد. فقط این اتصال باید پایدار باشد تا فرایند استخراج قطع و وصل نشود.

مراحل شروع کار

مراحل استخراج ارز بصورت کلی

  1. ثبت‌نام و نصب نرم‌افزار از سایت Minergate
  2. اجرای نرم‌افزار و شروع فرایند استخراج ارز
  3. چک کردن وضعیت در سایت Minergate
  4. ایجاد یک کیف پول برای ارز مورد نظر (در صورتی که قبلا ایجاد نکرده‌اید)
  5. انتقال ارز استخراج شده از Minergate به کیف پول
  6. تبدیل و فروش ارز به ریال

جزییات این مراحل را در ادامه بخوانید

1 – ثبت‌نام و نصب نرم‌افزار از سایت Minergate

اینکار کاملا رایگان انجام می‌شود و نیازی به پرداخت هیچ وجهی نیست. سایت Minergate یک واسط بین استخراج‌کنندگان، صرافی‌ها و صاحبان گروه‌های استخراج (Mining Pool) است و کار استخراج ارزهای مختلف را برای افراد عادی بسیار آسان کرده است.

برای ثبت‌نام در Minergate اینجا کلیک کنید

فرم ثبت‌نام که مطابق شکل زیر است را ثبت کنید

عضویت در ماینرگیت

پس از ثبت نام (کلیک روی دکمه Sign up & start mining) مستقیما به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که می‌توانید نرم افزار استخراج ارز، مخصوص سیستم عاملی که روی کامپیوترتان هست را دانلود کنید.

مثلا اگر سیستم عامل کامپیوتر شما ویندوز باشد باید در زیر لوگوی ویندوز روی علامت فلش سبز رنگ کلیک کنید تا دانلود آغاز شود



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.